Tendensdagen

Tidigare år

Hem > Tidigare år

Tidigare år

Tendensdagen 2015

Tendensdagarna har alltid erbjudit besökaren en lång rad intressanta gäster och ämnen. I 2015 års upplaga diskuterades bland annat begreppet gamification av Jon Manker och dess betydelse för kommunikation, marknadschefen på WWF (Mariann Eriksson) ledde en paneldebatt i ämnet om reklam kan göra skillnad i en värld som snabbt växer och Margareta Thorgren pratade om hur det är att vara hovets informationschef. Vi fick också ta del av en framtidsvision om hur morgondagens marknadschef arbetar genom en paneldebatt ledd av Katarina Strömberg, chefredaktör på Internet World.

Tendensdagen 2014

Tendensdagen detta år handlade om varumärkessamarbeten, där Henrik Uggla vad inbjuden. Vi fick också genom Ypsilons ägare Sophia Sundberg veta Twitters betydelse för att göra affärer, hur vi når publiken där den är (Stina Honkamaa Bergfors), samt apprevolutionen och vad detta inneburit för våra företags kommunikation och marknadsföring. Dagen handlade också om hur digitaliseringen påverkat kommunikation världen över, där Rikard Steiber intervjuades, samt betydelsen av e-handel och närvaro på nätet enligt Emy Blixt och Pontus Silfverstolpe.

Tendensdagen 2013

Här sågs Gustav Randell, marknadschef för Google Sverige, prata om Googles marknadsföringsstrategier i Norden, varumärkeschefen på Systembolaget redogjorde för varumärkesbyggande, professor Magnus Söderlund pratade om betydelsen av kundmötet och vi fick ta del av resan från lovikkavante till modeföretag av internationellt snitt. Vidare diskuterade Stefan Einhorn om den svåra konsten att vara god och vi fick också träffa Bibi Rödöö, programchef för Sommar i Sveriges Radio.

Tendensdagen 2012

På 2012 års upplaga av Tendensdagen, som hölls på Berns och Chinateatern den 25 oktober, var temat KUNDEN. Här kretsade samtalet kring relationen till kunden och mera specifikt hur man skapar en riktigt bra kundrelation samt betydelsen av kundmöten och kundlönsamhet och varför det är viktigt att verkligen lyssna på sina kunder.